Perfekt for jenter

Mange jenter velger å lære seg selvforsvar i Oslo Krav Maga Klubb. Mari Thorsrud er en av dem.

–Det er perfekt trening for oss jenter, sier Mari.

-Da jeg begynte hadde jeg ikke særlig peiling verken på Krav Maga eller selvforsvar generelt. Jeg visste bare at jeg ville lære å ta vare på meg selv. Da som nå var avisene fulle av stoff om overfall og voldtekter, sier Mari Thorsrud, som trener i Oslo Krav Maga Klubb. Hun forteller at treningen er perfekt for jenter.

–Det er morsomt og utviklende, og det kan være realistisk og tøft. Men treningen er ikke for tøff, og passer for de aller fleste. Vi har et veldig hyggelig miljø og treningen er super trim. Men det viktigste er at du lærer noe du kan få bruk for, og som kan redde livet ditt en dag, sier Mari. Hun har nå trent i Oslo Krav Maga Klubb i ca. 6 år, og er hjelpeinstruktør i klubben.

–Mange setter pris på at det er både mannlige og kvinnelige instruktører her. Jeg oppfordrer enda flere jenter til å komme og trene hos oss, avslutter hun.

AJAX FIX

Nyeste saker